"Voor u gaan wij net iets dieper"

websiteanalyse / Antwoord analyse

Wat is het nut van een website analyse?

Kort gezegd is het grootste voordeel van Google Analytics dat u duidelijk inzicht in uw website. Maar er komt meer bij analyseren kijken dan u denkt: alleen de statistieken inzien is niet genoeg: u zult deze echt moeten analyseren en doelen moeten stellen om uw website te kunnen verbeteren.

Maar welke doelen kunt u nu vaststellen? Onderstaande vragen geven een duidelijker beeld over wat er allemaal met Google Analytics mogelijk is.

  • Wie bezoeken mijn website?

  • Waar komen mijn bezoekers vandaan?

  • Wat doen mijn bezoekers op mijn website?

  • Hoe lang verblijven ze op mijn website?

  • Hoe interacteren bezoekers met de content op mijn website?

  • Wat leidt bezoekers tot het kopen van mijn producten en/of diensten?

  • Hoe kan ik mijn bezoekers aansporen tot meer aankopen?

Dus of u nu wilt weten welke pagina’s een bezoeker allemaal bekijkt, in welke volgorde zij dit doen of hoe vaak mensen klikken op een bepaalde button, het is allemaal te meten. Doordat u uw website grondig meet, analyseert u of iets werkt en kunt u op basis daarvan uw website verbeteren. Daardoor bereikt u uw doelen en zal uw website optimaler gaan werken. Meten is weten dus!

Weet u nog steeds niet zeker of uw website geanalyseerd moet worden? Doe dan onze quickscan en ontvang een kort advies, waarbij gelet is op de usability, vormgeving, content en vindbaarheid (regelmatig heben we acties lopen voor een GRATIS Quickscan, bel daarvoor 024-3244307). Wanneer u nog niet overtuigd bent van het belang van website analytics, kunt u eens kijken bij: Analytics.

contact-banner.jpg