Zijn klanten eigenlijk tevreden over jouw klantenservice & webcare?

Vector 100% satisfaction guaranteed retro  label with red ribbon
Standard

Ken je dat? Je apparaat is stuk gegaan zonder jouw schuld. De winkel niet niet bij je in de buurt, maar je hebt nog garantie, dus je stuurt een e-mail naar het bedrijf. Maar na een week heb je nog niets gehoord. Hmmm, vreemd. Je probeert het via Twitter en daar reageren ze wel én op dezelfde dag, maar je wordt doorverwezen naar de winkel.

Lees meer

Hoe optimaliseer je jouw URL’s voor SEO? Snelle tips!

url-slug
Standard

Heb je nu die pagina of blog vol mooie content geschreven en opgeslagen, dan is het altijd raadzaam om je URL te checken zodat ze goed geoptimaliseerd zijn voor zowel de zoekmachines als de bezoekers. Ik deel je een kleine checklist die je elke keer kunt toepassen om je URL’s te optimaliseren.

1. Haal de extra woorden uit je URL slug.

Je slug is het webadres van de desbetreffende pagina en die moet eigenlijk zo kort mogelijk zijn. Dat betekent dat ‘nutteloze’ woorden als ‘en en ‘dat’ gewoon weggehaald kunnen worden om tevens de leesbaarheid van de slug te kunnen verbeteren. De originele URL slug van deze blogpost heet: hoe-optimaliseer-je-jouw-urls-voor-seo-snelle-tips. Maar zonder alle overbodige woorden, zou de slug beter kunnen zijn: hoe-optimaliseer-je-urls-voor-seo. Zo is de slug veel korter, maar toch nog goed leesbaar. Snelle tips zijn handig om te weten, maar deze woorden zijn een extra toevoeging aan de titel en zouden de slug te lang houden. Nu is de slug nog makkelijk te lezen en zou het zomaar een vraag kunnen zijn die mensen stellen op Google.

2. Zorg dat de relevante zoekwoorden in de slug zitten.

Om een zo geoptimaliseerd mogelijke pagina te hebben, is het verstandig om zowel in de titel als in de slug je belangrijkste zoekwoorden te hebben. Logisch natuurlijk, maar het kan nog tegenvallen om een leuke en aantrekkelijke titel te verzinnen waardoor mensen sneller je artikel zullen lezen, maar ook een die je belangrijkste zoekwoorden bevatten.

3. Maak je url leesvriendelijk.

Het is al eerder aangehaald, maar zowel je lezers als de zoekmachines moeten begrijpen wat voor content ze gaan vinden zodra ze op de link klikken. Het toevoegen van zoekwoorden en het weglaten van onnodige woorden zou alsnog moeten leiden tot een begrijpelijke zin.

4. Onderscheid woorden met koppeltekens.

Gebruik geen laag streepje om woorden van elkaar te onderscheiden, maar een koppelteken. Koppeltekens zijn beter leesbaar omdat ze op gelijke hoogte zijn, maar ook beter leesbaar voor de zoekmachines. Mocht je nu de woorden website analyse hebben in je slug en je zet daar een koppelteken tussen, dan kan je pagina in theorie in de zoekmachines zichtbaar zijn bij zowel website, analyse, maar ook bij website analyse. Koppeltekens zorgen ervoor dat een combinatie van woorden ook worden gevonden in de zoekmachines, wat als resultaat heeft dat jouw pagina ook vaker wordt getoond.

Dit zijn mijn snelle tips om je URL’s zo goed mogelijk te optimaliseren voor zowel de zoekmachines als je lezers. Wees vriendelijk voor je URL slug, dan krijg je er ook veel voor terug!

Is jouw website echt interactief?

interactief
Standard

Een interactieve website doet je misschien denken aan extra veel social media buttons, volgknoppen en andere opties die meteen zorgen voor meer interactie bij de klant. Een relatie opbouwen met de klant via social media heeft zeker een positieve werking, maar deze knoppen en schreeuwende teksten zijn niet het juiste middel voor een succesvolle, interactieve website.

Lees meer

7 tips voor meer engagement op Facebook

Standard

U zit op Facebook en u heeft al een aantal volgers, maar mensen liken de berichten nauwelijks, om maar niet te spreken over het aantal reacties en shares. Om de pagina wat nieuw leven in te blazen kunt u voor meer engagement zorgen om een relatie op te bouwen met uw volgers. Het is immers ook zo zonde om te stoppen met de zo zorgvuldig opgezette Facebook pagina. Wij geven u 7 tips voor meer engagement op Facebook.

Lees meer