"Ken uw doelgroep"

websiteanalyse / Diensten / E-mailmarketing

E-mailmarketing

U wilt graag een betere relatie opbouwen met uw klanten om zo het aantal herhaalaankopen te vergroten. Veel van uw klanten bestellen echter één keer iets op uw website en komen vervolgens niet meer terug. Of zij bestellen helemaal niets, waardoor u ook minder inzicht heeft in het type klant dat uw website bezoekt. E-mailmarketing vormt een goede strategie om klanten te vertellen over uw producten, diensten en acties. U moet er dan alleen nog voor zorgen dat deze klanten zich ook inschrijven voor de nieuwsbrief.

Waarom is e-mailmarketing voor u van belang?

Met goede e-mailmarketing kunt u van potentiële klanten die zich nog in de oriëntatiefase bevinden, klanten maken die ook daadwerkelijk iets kopen. Dit wordt ook wel lead nurturing genoemd. U spreekt klanten op een subtiele en persoonlijke wijze aan, waardoor zij relevante informatie verkrijgen. Het voordeel voor u is een sterkere merkbeleving en meer klanten. Bovendien is e-mailmarketing een goedkope en relatief gemakkelijke manier om informatie over uw klanten meetbaar te maken. Zo krijgt u steeds meer informatie over uw klanten, die u gericht kunt inzetten voor acties.

Wat kunt u van ons verwachten?

Effectieve e-mailmarketing bestaat uit verschillende fasen. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid informatie die u van uw klanten heeft en in welke aankoopfase zij zich bevinden. Doordat wij hier rekening mee houden, voorzien wij uw klanten op het juiste moment van de juiste informatie.

1. klanten genereren.

Vanzelfsprekend heeft u het mailadres van klanten die bij u hebben besteld. U kunt hen zonder problemen een mail met nieuwe aanbiedingen sturen. Daarnaast kunnen we u helpen om een strategie te ontwikkelen waardoor potentiële klanten zich inschrijven voor de mailing. Inschrijven is doorgaans noodzakelijk vanwege wettelijke bepalingen. We helpen u dan tevens met het bepalen van de gegevens die u van de klanten wilt weten. U wilt natuurlijk zoveel mogelijk weten van uw doelgroep, maar zij geven het liefst zo min mogelijk prijs. Wij zorgen voor de gulden middenweg.

2. de klant met belangstelling in uw producten en/of diensten.

De klant laat zien interesse te hebben in uw producten en/of diensten. Wij ontwikkelen voor deze doelgroep een strategie die direct en relevant is en bovendien laat zien waarom de klant aan het juiste adres is zonder opdringerig over te komen.

3. van belangstelling naar koopbereidheid.

Om ervoor te zorgen dat klanten daadwerkelijk uw producten gaan kopen, kunnen e-mails met een zogenoemde call-to-action effectief werken. Statistieken van de website helpen om een steeds duidelijker beeld van de klant te krijgen, dat vervolgens weer gebruikt kan worden in de mailing. Bovendien onderscheiden we voor u de verschillende klantentypes en weten we wanneer zij klaar zijn voor de volgende fase.

4. van koopbereidheid naar aankoop.

Wanneer de klant klaar is voor de aankoopfase, kan er overgegaan worden tot actie. Dit is het meest effectief wanneer er met regelmaat een gericht aanbod wordt gedaan. Samen met u beslissen we welke aanbieding de klant krijgt en hoe deze het beste gecommuniceerd wordt, zodat de klant het product ook daadwerkelijk gaat kopen.

5. van één aankoop naar vervolgaankopen.

Ook na een aankoop moet u blijven communiceren met de klant om deze te behouden. Dit vraagt echter om een andere type mailing. U streeft ernaar dat een klant meerdere aankopen bij uw bedrijf doet, maar u moet er tevens voor zorgen dat de communicatie relevant blijft en u behulpzaam bent zonder misbruik te maken van het vertrouwen dat u heeft gekregen. Hiervoor zijn enkele typen e-mails te gebruiken Wij geven u advies welke voor u het meest effectief is.

6. klantenloyaliteit en mond-tot-mond reclame.

Wat vaak vergeten wordt is het vragen om feedback. Op deze manier wordt de klant meer betrokken bij het bedrijf en krijgt u een duidelijk beeld van uw klant en het aankooptraject. Wij creëren een strategie die ervoor zorgt dat uw klanten gewend raken aan het geven van feedback en we bieden hen daarnaast de mogelijkheid om gemakkelijk hun aankopen te delen met vrienden, wat voor mond-tot-mond reclame zorgt.

Wat is een effectieve manier om voor
een hogere verkoop te zorgen?