Waarom website optimalisatie inzetten?

website-optimalisatie
Standard

Beginnen met het optimaliseren van uw website omdat iedereen hier momenteel mee bezig is, is allang geen legitieme reden meer. Toch hangen er veel voordelen aan. Welke dat zijn? Lees hieronder de 10 redenen waarom u website optimalisatie moet inzetten.

1. U bent beter vindbaar in de zoekmachines

Tijdens het optimaliseren van uw website en content, wordt er tevens rekening gehouden met de SEO-regels: oplossingen die ervoor zorgen dat u in de zoekmachines beter vindbaar bent. Dit zijn bijvoorbeeld de keuze van uw zoekwoorden en al uw content, kopjes en meta-tags. Wanneer u hier strategisch over nadenkt en het uitgedachte plan uitvoert, zult u optimaal vindbaar zijn in de zoekmachines en daarmee een hogere page rank krijgen.
“62% van de gebruikers klikt op een link die zich op de 1e pagina bevindt.”

 

2. U krijgt meer bezoekers op uw website

Een logisch gevolg van beter vindbaar zijn, is dat u ook meer bezoekers op uw website krijgt. Wanneer u zorgvuldig uw zoekwoorden heeft gekozen, moeten deze overeenkomen met wie u bent, maar die ook rekening houden met het zoekgedrag van uw doelgroep. Zo krijgt de u de ultieme combinatie om zoveel mogelijk bezoekers naar uw website te trekken en ze te bieden waar ze naar op zoek zijn.
“70% van de internetgebruikers vindt een website via zoekmachines.”

 

3. U bereikt uw doelgroep beter

Hoe beter u uw doelgroep kent, hoe beter u weet wat hen interesseert en hoe beter u weet welke content daarop aansluit. Het optimaliseren van uw content zorgt er dus voor dat u de juiste bezoekers op uw website krijgt en dat deze bezoekers de content vinden die zij zoeken en daarmee een positiever beeld van uw bedrijf krijgen.
“82% van de consumenten vindt het leuk om relevante content te lezen.”

 

4. Uw doelgroep krijgt een positiever beeld van uw bedrijf

Wanneer u zelf content creëert, vinden mensen het interessanter om deze content te lezen en keren zij ook vaker terug naar deze bron van informatie. Interessante en betrouwbare content is een must, maar ook uw webdesign is van belang. Leuke, informatieve en interactieve functies roepen een positief beeld op bij mensen. Het maakt uw website interactiever en leuker om naar te kijken, waardoor u ervoor zorgt dat mensen sneller terug keren. Dit verhoogt de klantloyaliteit.
“61% van de consumenten zegt een bedrijf beter te vinden wanneer ze zelf content creëren.”

 

5. Klanten kopen sneller uw producten en/of diensten

Alle factoren die bijdragen aan optimalisatie en die juist worden ingezet, kunnen tot meer aankopen van klanten leiden. Van een technische goed werkende website, tot aan een optimale gebruikerservaring, alles telt. In dit geval kunt u het aantal leads verhogen door te kijken naar uw conversie. Dit houdt in dat u nagaat hoe u ervoor kunt zorgen dat bezoekers daadwerkelijk uw klanten worden.
“61% van de consumenten zou sneller een product kopen van een bedrijf met eigen content.”

 

6. U krijgt een positievere online reputatie

Ook de wijze waarop u communiceert voor, tijdens en na een aankoop is van belang. U wilt natuurlijk goede service leveren en communicatie is daarbij van groot belang. Een effectieve communicatiestrategie, die bijvoorbeeld ook toegepast wordt op social media, draagt hieraan bij.
“50% van de klanten zijn meer tevreden over bedrijven die social media gebruiken.”

 

7. Uw naamsbekendheid wordt steeds groter

Hoe meer kanalen er naar uw website verwijzen, hoe meer webverkeer er van en naar die kanalen mogelijk is. Unieke content en het aantal links vergroten daarmee uw naamsbekendheid. Stel: u heeft een blog geschreven voor op uw website en deze gedeeld via social media. Uw volgers krijgen dit te lezen en besluiten dit te delen omdat zij de content interessant vonden. Zo krijgen steeds meer mensen deze content te lezen en ontstaan er steeds meer links naar uw social media kanalen en uw website, wat uw naamsbekendheid zichtbaar vergroot.
“68% van de consumenten geeft aan leuke en interessante content te delen.”

 

8. Uw ROI is beter meetbaar

Al uw online marketinginspanningen kunt u analyseren. Dit kan bijvoorbeeld met Google Analytics, waar u bijna alles te weten kunt komen over wat er met uw website gebeurt. Het enige nadeel is dat het uitlezen van deze statistieken niet voldoende is: alle cijfers moeten daadwerkelijk geanalyseerd worden om na te gaan waarom en wat bezoekers op uw website doen en dus wat wel en niet werkt. Er is dus enige kennis voor nodig.
“Een SEO campagne levert 40% meer ROI op.”

 

9. U bespaart veel kosten

Bij traditionele marketing zijn de kosten voor adverteren relatief erg hoog. Social media is gratis, en ook het schrijven van content, het kost echter alleen tijd. Bovendien zijn de kosten voor online adverteren, het optimaliseren van SEO en de kosten voor Google Adwords relatief laag. Kortom, naast dat de online marketinginspanningen beter meetbaar zijn, bent u er ook nog eens minder geld aan kwijt.
“Inbound marketing kost 61% minder dan de traditionele vorm van marketing.”

 

10. U behaalt meer omzet

Omdat u minder geld kwijt bent, is het ook logisch dat u sneller meer omzet mee genereert vergeleken met traditionele marketing. Bovendien vinden consumenten zelf gecreëerde content veel betrouwbaarder dan advertenties waardoor ze sneller producten en/of diensten zullen kopen. Ook dit draagt dus bij aan een hogere omzet.
“Content marketing leidt tot 3 keer meer omzet dan digitaal adverteren.”

En bent u al overtuigd van de voordelen van website optimalisatie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>