10 redenen waarom u Google Adwords moet inzetten

google-adwords-portfolio
Standard

Google Adwords, het instrument om snel bovenaan in Google te komen om zo meer naamsbekendheid te genereren als dat via de organische weg niet lukt. Search Engine Advertising (SEA) kan een effectief middel zijn om meer bezoekers op uw website te krijgen en meer omzet te genereren. Mits het goed is ingezet, kunt u met Google Adwords uw doelen behalen. Wij zetten 10 voordelen voor u op een rijtje waarom u Google Adwords zou moeten inzetten.

1. Google Adwords is schaalbaar. Dit houdt in dat u bij deze strategie niet vijf keer meer input hoeft te leveren om vijf keer meer leads te generen. Google Adwords kan, mits goed ingezet, erg voordelig zijn.

2. Google Adwords is meetbaar. Vergeleken met andere online marketinguitingen is Google Adwords het beste meetbaar. Bij SEO is het vaak onduidelijk waarom uw bedrijf precies in ranking is gedaald of gestegen. En ook bij social media is het lastig om zeker te weten welke invloed uw posts en tweets hebben gehad. Google Adwords is transparanter en laat veel statistieken zien rondom de Pay Per Clicks, waardoor u kunt bepalen wat wel en niet werkt en dus wat een hogere ROI oplevert.

3. Google Adwords is flexibel. Het systeem biedt vele opties om je campagne zo persoonlijk mogelijk te maken. U kunt hierbij denken aan het specificeren van exacte zoekwoordcombinaties, het toevoegen van uitbreidingen aan uw advertentie, het benaderen van niet-zoekers door middel van bijvoorbeeld Gmail of YouTube en het beperken van de grootte van uw doelgroep op basis van locatie, taal, browser, dag, enzovoorts.

4. Google Adwords is sneller dan SEO. Bij SEO kan het soms maanden duren voordat u resultaten boekt of voordat u website hoger in Google voorkomt. Wanneer u Google Adwords inzet merkt u meteen zichtbare veranderingen en kunnen gebruikers meteen op uw advertentie klikken.

5. Google Adwords is gemakkelijker dan SEO. Een goede Adwords campagne kost gemiddeld minder tijd om te onderhouden dan SEO. Bovendien is het ook gemakkelijker te leren hoe u een Adwords campagne moet opzetten dan het is om SEO succesvol in te zetten.

google-adwords-featured

6. Google Adwords neemt de SERP’s over. Het lijkt erop dat mensen steeds vaker op gesponsorde links klikken dan de overige links die in de zoekresultaten (Search Engine Result Page) voorkomen. Bovendien veranderen de richtlijnen voor SEO zo vaak en zo snel dat het soms lastig kan zijn om een succesvolle SEO uit te voeren. Hierdoor kan SEA juist gunstig zijn voor bedrijven om in te zetten.

7. Google Adwords kan voor meer engagment zorgen dan onbetaalde links (SEO). Google heeft de laatste jaren voor nieuwe formats gezorgd om voor meer engagement te zorgen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om afbeeldingen en video’s in de advertentie te plaatsen dat bijvoorbeeld het product toont.   Advertenties die voor engagement zorgen, zorgen voor meer clicks en daar zijn alle partijen natuurlijk blij mee.
8. Google Adwords leidt tot meer conversie dan onbetaalde links. Zelfs tot twee keer meer dan wanneer een bedrijf alleen SEO in zou zetten. Dit om het feit dat het bij SEA mogelijk is om veel gerichter uw doelgroep te selecteren en de juiste zoekwoorden te kiezen.

9. Google Adwords vult andere marketing kanalen aan. Met Adwords remarketing kunt u met behulp van cookies mensen ‘volgen’ die u site al eerder hebben bezocht. Ze zijn bijvoorbeeld op uw site gekomen door middel van social media, blogs of email. Via display adverteren kunt u ervoor zorgen dat uw website on top of mind blijft bij uw bezoekers, zodat ze nog eens terugkeren.

10. Google Adwords wordt ook gebruikt door uw concurrenten. En als laatste het welbekende peer pressure argument: iedereen doet het, dus waarom u niet? Toch investeert 33% in 2012 in Google Adwords, wat aangeeft dat het een steeds belangrijker marketing instrument wordt. Dankzij een goede strategie voor Google Adwords kunt u ervoor zorgen dat u beter zichtbaar wordt dan uw concurrentie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>